Sa 14.9.19

Die Party Des Monats (der zeitgenössischen Musik)

ACUD CLUB 20h → Club Night & Concert

Die Party des Monats (der zeitgenössischen Musik) feiern wir mit Musik von Julie Gayard & Mélodie Melak (ACUD), Shub Roy,  Ōtone (YGAM) und N.E.W.

Das Trio N.E.W. aus Sabine Ercklentz, Andrea Neumann und Ute Wassermann mischt in seinem Improvisations-Set fragile wie unter der Lupe vergrößerte Geräuschtexturen mit walls of noise zu einem kontrastreichen, mal gestisch, mal statisch skurril grotesken Klangraum.

Der für seine abstrakten industriellen Klanglandschaften bekannte Ōtone (YGAM) manipuliert in seinen Performances Material seiner field recordings mit metallischen Instrumenten seiner Tetsu-Serie. Dabei spielt er mit dem akustischen Gedächtnis der Zuhörer*innen, um neue hörbare Kombinationen und Assoziationen zu schaffen.

Das Projekt ist für Menschen mit motorischen Einschränkungen barrierefrei.

Wir bitte um 5-10 Euro Spende

English

We celebrate the party of the month (of contemporary music) with music by Julie Gayard & Mélodie Melak (ACUD), Shub Roy, Ōtone (YGAM) and N.E.W.

Shub Roy
As a composer, songwriter, producer and multi-instrumentalist, Shub Roy has made contributions to the live line-ups and critically acclaimed albums by Dirty Beaches (Drifters/Love Is The Devil, 2013) and Toronto psychedelic collective Yamantaka // Sonic Titan (Yamantaka // Sonic Titan, 2013), not to mention countless other acts (early Sacred Bones lo-fi project Pink Noise, French glam popper Jef Barbara) in the past decade’s Montreal underground. Now based in Berlin, he now will once again release music, compose for multidisciplinary projects and perform under his own name. This release begins with two pieces containing material developed from 2015-2019 and now used for a short film by artist A. Rustin.

The trio N.E.W. from Sabine Ercklentz, Andrea Neumann and Ute Wassermann, mixes fragile and magnified sound textures with walls of noise in their improvisation set to a contrasting, sometimes gestural, sometimes statically bizarrely grotesque sound space.

Ōtone (YGAM), known for his abstract industrial soundscapes, manipulates material from his field recordings with metallic instruments from his Tetsu series. He plays with the acoustic memory of the listeners to create new audible combinations and associations.

Das Projekt ist für Menschen mit motorischen Einschränkungen barrierefrei

5-10€ FB EVENT