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Q&A with the Curators
BY THE LAKE FESTIVAL

Berlin’s very own radio station The Lake is celebrating its first anniversary these days. The project was found by the members of danish indierock outfit Efterklang and is open and welcoming to any curious ear. The contributions come from sound artists, journalists and in betweens from around the globe. Now this virtual space becomes physical. In less then two weeks The Lake is hosting the festival By The Lake Festival at Freilichtbühne Weißensee with live-performances by Omar Souleyman, Liima and Wildbirds & Peacedrums to name a few. We talked to co-founder Casper Clausen about the festival, the radio station and their connection to water.
 
The Lake is hosting a festival for the first time this year. Could you tell us more about the idea behind the festival?
 
The idea is to create something beautiful collectively, for the people we love. A day by the lake full of love and tasty smoothies
 
Is the festival connected to the radio station?
 
By The Lake Festival is physical, The Lake radio is virtual. We curated the music program with a direct inspiration from the music played on our radio. We will be broadcasting live and locally for the people attending the festival.
 
What’s the philosophy behind The Lake?
 
Radio can be a wonderful inspirator and a beautiful melting pot of all sorts and formulations of sound. We’re exploring the field and are loving surprises. The stream of The Lake is running all hours and is mainly based on an algorithm playing back the sound material we’re feeding it randomly. Hopefully it transcends.
 
To which performance are you looking forward the most?
 
Lonnie Holley is my personal highlight, that voice is an adventure.
 
The festival is taking place at Weißer See. What do you like about this lake?
 
Efterklang had their studio by the lake of Weißensee for years, it’s a special place for us, we made many new friends up there. By The Lake Festival is partly a gift to those people and the lake itself.
 
Do you have any special connection to water?
 
Yes I believe so. I’m an awfull swimmer though, I’m a Capricorn.
 
What’s the plan for the aftershow party at ACUD?
 
We’ll be hosting an afterparty in cooperation with one of our favorite clubs in Berlin. Those guys have a beautiful project going on, it’s probably the place I watched most of my favourite shows of the past years. Greg Gives Peter Space (Peter Broderick + Greg Haines) will open the night later to be transformed into a party with the help of our favourite DJ’s and your finest dancing shoes.
 

 
By The Lake Festival – The Lake Radio – Party Facebook-Event

Das läuft in Berlin
DER ACUD NEWSFEED

SUNDOWNER – Kunst auf der Terrasse der Neuen Nationalgalerie
 
Sonnenuntergang, Drinks, Gespräche und Kunst. So lautet das Konzept der Performance-Serie Sundowner, die seit ein paar Wochen regelmäßig auf der Terrasse der Neuen Nationalgalerie stattfindet. Morgen steht die nächste Ausgabe an. Geplant ist eine Performance mit Kollagen und Loops, die den Titel “Kommerz was yesterday” trägt und euch mitnimmt auf eine Reise nach Budapest. Künstlerinnen und Künstler sind Claire Waffel und Pere Ferrera Bertran, Beginn ist 20Uhr. // Facebook-Event
 
RAND.GESTALTEN – ein Festival in Hellersdorf
 
Der Bezirk Marzahn-Hellersdorf hat im letzten Jahr vor allem wegen der permanenten Hetze gegen Refugees für Schlagzeilen gesorgt. Dabei gibt es da draußen ein paar schöne Ecken und tolle Projekte zu entdecken. Eines ist das AJZ Kita am U-Bahnhof Louis Lewin Straße, das sich über wichtige Anti-Naziarbeit darum kümmert, dass der Stadtrand nicht einschläft. Dort im Garten steigt kommenden Samstag zum fünften Mal das rand.gestalten-Festival mit Konzerten, Party, Kino und Vokü. Eine gute Gelegenheit mal aus der Innenstadt rauszukommen und coole Leute zu supporten. // Website
 
BADESTELLEN BRANDENBURG – ein Guide zu den schönsten Stränden im Berliner Umland
 
Über 3000 Seen zählt Brandenburg – so viele wie sonst kein anderes Bundesland. Liepnitzsee, Müggelsee, Wannsee gehören zu den Klassikern, geht es um Badespaß direkt vor der Haustür. Welche Seen darüber hinaus noch eine Reise wert sind, verrät die Internetsetie Badestellen Brandenburg. Gelistet nach Entfernung finden sich dort viele tolle Spots mit Fotos und Infos zur Wasserqualität und Angebot. Wir wollen ja unbedingt mal zum Sacrower See und ihr? // Website

Werft mit uns einen Blick auf Konzerte im ACUD
TRACK BY TRACK

Greg-Gives-Peter-Space_BLAU_ACMN-WEB

Morgen dreht sich im ACUD alles um Geister und Dämonen. Der Sänger und Heiler Mara’akame Santos Paritemai aus Mexiko besucht unser Haus, um euch die jahrhundertealten Traditionen und Weisheiten seiner Ahninnen und Ahnen zu überbringen. Im Schlepptau hat er eine kleine Schar an Bands und Visual-Artists. Die Pychrocker TAU etwa verleihen aztekischen Chants neues Leben. Band-Guru Shaun “Nunutzi” Mulrooney hat die Songs der neuesten EP “Wirikuta” während eines Besuchs in dem mexikanischen Bergdorf Real De Catorce geschrieben. Die Musik lässt sich nur schwer in Worte fassen, daher nehmen wir die Band mal beim Wort: It’s better experienced than explained!
 

 
Mit Catchiness trumpft die italienisch-amerikanische Freundschaft Dizzyride auf. Gekonnt verknüpfen Zoë Kiefl und Nicola Donà 80’s-Synthpop mit tollen Melodien. Zusammengenommen mit der Lo-Fi-Ästhetik, die die beiden zelebrieren (natürlich erschien ihre EP “Parade” auf Kassette), rücken sie in die Nähe der Retro-Ikonen John Maus und Ariel Pink. Dizzyride eröffnen im ACUD für die Hippie-Barden aus den Bergen Italiens C+C=Maxigross.
 

 
By The Lake wird gut! Livemusik, See, kaltes Bier – vorausgesetzt, das Wetter spielt mit… Abends geht es dann weiter im ACUD, wo zwei gute Freunde aufeinander treffen: Komponist Greg Haines und Multi-Instrumentalist Peter Broderick alias Greg Gives Peter Space. Ihre Musik, sagen sie, sei Ausdruck ihrer obsessiven Leidenschaft für Dub-Musik. “Spacey”, wie sie sie nennen, ist definitiv der passende Ausdruck, um die Synthie-Jams zu beschreiben, die die beiden auf ihrer Bandmaschine eingefangen haben.
 

THU 19.03 // CONCERT // 22:00 // 5 - 8€
NeverWork & Berlin Community Radio present

DAN BODAN & JAMES K
+DJ FILA QT

Never Work is in for another showcase to obliterate the URL – IRL boundaries and reimburse digital structures into concert settings. In NW’s own words: to bring “a world of advantages, attractive offers and exclusive benefits.” to ACUD CLUB. Asked about the concept behind the show, their answer is clear and very precise: “Dan Bodan and James K both sing softly to their computers.” The world is your office! Check out an extensive Interview with Dan Bodan on BERLIN COMMUNITY RADIO.

We asked some questions to JAMES K, whose DRUNKTRACK is already on heavy rotation in the ACUD offices:

Visual arts and graphic design seem to play a huge role in your work. Where do you see the fields overlapping? Is your music an auditive representation or continuation of your visual work and vice versa?

Graphic design is visual language, it is a subsidiary of visual arts. My “work” in such an encompassing term is about creating my language to communicate, to myself and then others. I have various outlets I use to create language, the visual work and the music are two different forms embodying the same thing in the end, which is my expression, my language.

Tell us about your latest release – and what’s next for James K ?

I just released a 7 inch, which consists of two songs from my upcoming album. It is also very much its own entity, with specific curation of music and visual objects. It embodies a particular core, yet it was extracted as a shard of the larger makeup of the album. The album, which will be released in the early summer, as a whole, represents a fragmented persona, utterances of a person, who is me in all my drupelets, as I understood myself during the time it was conceived.

What’s the main difference between living in Berlin and New York?

I was living in Berlin, on and off for about a year. I still have a visa, but I’ve been living in New York now for the past few months.  I had visited, and had some friends here, and I was very exhausted of New York. The main difference from New York is that Berlin is much less expensive.

What’s RUM?

RUM is an alter ego of mine. My friend gave me the name and it clicked – nothing to do with alcohol – the sound and the look of the word just made sense and we both felt it could describe some essence of me that never had a name. I like three letter words because they are contained. I also enjoy thinking about words in this way – as embodying an undefined essence.

RSVP on Facebook

 

SUN 8.3 // ACUD CLUB //
“Portuguese are dilettante in nature”
GALA DROP and new musical developments in Lisbon

GALA DROP & JERRY THE CAT (DJ SET)

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In lieu of their appearance at ACUD MACHT NEU on Sunday we asked GALA DROP a few questions about Lisbon, their music and they even compiled a lil youtube playlist with five go to tracks to start a DJ-Set with! Gala Drop are Afonso Simões, Jerry Nelson and Jerrald James. Besides the Band they are running Filho Único, a booking agency operating with an unique set of ethics, civic principles & goals. Artists such as DJ NIGGAFOX, DJ MARFOX or even ARIEL PINK are on their roster. GALA DROP is almost a hub, channeling all kinds of cultural endeavours into a delightfully laid-back sound.

Who’s GALA DROP and where did everything start?

Afonso Simões: Gala Drop started around Galeria Ze dos Bois in Lisbon in 2003 with Nelson and Tiago as kind of a exploratory drony duo kneeling down a lot of pedals and effects. I was invited in 2005 to play at an art exhibit of our friend Pedro Barateiro and ended up joining the band permanently. Around this time the band was a trio of drums, percussion/guitar and synths. I think we kept this formation and have been evolving a lot since then, but we have been true to our origins for sure.  There is a big love for all things rhythmic (dub, african music, house, techno, kraut rock), a certain psychedelic feel even if we don’t chase it actively and a laid backedness that comes from living where we live.

You are pretty involved in the scene in Portugal, what’s hot there right now? Principe Disco comes to mind. Can you give us some more cool artists? What’s the next big thing besides Gala Drop?

Afonso Simões: For me personally there is a lot of incredible things going on, but it’s all quite separate / isolated – aside from Principe – which is more cohesive aesthetically. Portuguese are dilettante in nature; and there is a generation of 20 something young guys/girls that do amazing music under the umbrella of a label called Cafetra. It ranges from psych/garage (Pega Monstro), noise/punk (Putas Bebadas), electronic beats/weirdness (Iguanas, Kridinhux, Rabu Mazda, Go Suck a fuck). There is some weird super unique electronica  here such as Tropa Macaca, Ondness, Yong Yong. There is one solo guitar player called Norberto Lobo who crosses the tradtition of portuguese music, with bossa nova, fingerpicking / Rural blues with bossa nova, and avant-garde innovations such as Jim O’ Rourke. There are great free-jazz/improvised musicians such as Gabriel Ferrandini, Pedro Sousa, Rodrigo Amado, Miguel Mira, Manuel Mota, etc,etc.

You are DJ-ing in ACUD MACHT NEU on sunday, a place with quite some history: It was a squat in the 90s and is now located in a super gentrified area in Berlin as a kind of last resort for the arts. Are there similar developments in Lisbon?

Jerry Nelson: Lisbon has changed a lot in the last 10-15 years. When I started working as promoter in 2003, you almost didn’t have options where to play music or at least a place where bands that were trying out new ideas could play. But after two years of great persistence and an intense agenda at the Galeria Zé dos Bois I have a clear picture of the change in the city. Gala Drop is an example of that. We have a bigger sense of community now and feel more connected with the city and the country, which I believe is great. At this point there are more options. You can still find great shows happening at Zé dos Bois, but you can also go to Music Box, Casa Independente, Lounge Bar or look for local for independent promoters schedules that host shows on different new locations

Here are 5 Tracks Gala Drop have used to start DJ Sets with before, to get you in the mood for sunday:

tracks selected by Jerrald James

Interview: Michael Aniser

FRI 6.3 // ACUD CLUB // 22:00 // 8€
What is Mideast Futurism?
A brief chat with DJ Zhao

MIDEAST FUTURISM with
TROPIKAL CAMEL (Live)
PHAROAH CHROMIUM (Live)
DJ ZHAO

rsvp on facebook

“All over the Middle East rises new musical movements channelling the future into the roots of Arabic music. New genres emerge as electronic sounds meet distorted Arabic percussion, uplifting bass mixes with hypnotic Debka synthesizers, hard hip hop confronts chopped belly dance samples, high pitched Mawal vocals over rough drum loops. These movements live in the deep dark basements of Beirut and Ramallah, Rabat and Istanbul, and in the Arab diaspora all around Europe, with musicians discovering their homeland culture. A way to (re)discover cultural identity and create new identities, these movements also reflect social change, and the wish of young Arabs to integrate into western traditions and still keep the their unique culture, taking pride in their heritage but also pushing it beyond, into the future. Arabic music is descent of distinct tribal cultures, from the Dvol drums of Kurdistan to the Berber music of Morocco, these forms travel through time and space, into oscillators and drums machines, creating bold new forms today – MIDEAST FUTURISM.” – Leo Zhao

MIDEAST FUTURISM

DJ Zhao is the man behind Mideast Futurism, a Party that focuses on Sufi-Bass, Bedouin Noise, Berber-Tech, Electro-Chaabi, and Dabke-Club. And blurs the lines between East and West. We asked him a couple of questions leading up to the Event on Friday which celebrates “in Die Hafla” – the first release of Rocky B’s project The Tropikal Camel on Folcore Recordings.

What does MIDEAST FUTURISM stand for exactly? The name implies a break with traditions and also a certain coldness through machinery – how does that fit with arabic music, which is often perceived as mostly analog and warm? 

As we have realized since misguided early 20th Century episodes of self deception from where the term “Futurism” comes, a clean, or perhaps any kind of, break with history is quite impossible (those deluded Italian Futurists were of course continuing pictorial and aesthetic traditions even as they imagined themselves to be totally destroying history). So in light of this, Mid East Futurism is a more enlightened Futurism, one which builds on the fantastic musical forms and methods of North Afrikan and Middle Eastern traditions. Machines can be very warm, but there is certainly a coldness and darkness in Arabic music: icy flutes, hard edged rhythms, and stern darbuqa drums… and nearly everything is in psychoactive “minor keys”, somber and foreboding. MidEast Futurism is also about revealing the “futuristic” qualities contained in traditional music — minimalistic, driving rhythms, advanced arrangement of sounds that are very much related to modern dance music.

Who is Rocky B?

Rocky B is a mysterious producer, MC, and boxing champ from an illustrious lineage of Moorish conquerers, whose Moroccan ancestors have, since the Islamic Empire which ruled Western Europe for 800 years, taken root on disparate shores such as Iraq, Yemen, Spain, Israel, and Austria. Rocky B is a nomad, a force of nature, a fearless sonic adventurer born of fire and conflict.

Where is this movement taking place geographically? 

MidEast Futurism is as decentralized and hydra-headed as the Kurdish Peshmerga (پێشمەرگە) guerilla organizations waging all out war against ISIS.  Multiple hybridizations developing out of local heritage form a field of non-hierarchical relationships, with temporary and ever shifting entry and exit points: a complex latticework of home grown innovation.  Most of the people making music that can be loosely described as MidEast Futurism are entirely underground, such as the Dubstep scene in Istanbul, or the various nodes of diasporic creativity scattered all over the globe. But we also have of course more visible electronic music from the Middle East such as the Electro Chaabi of Egypt, or the super infectious grooves of modern Dabke from Syria, Lebanon, Jordan, and Palestine.

What’s Berber Tech, Electro-Chaabi and Dabke-Club is?

Berber music traditions from the Sahara regions are ancient and wide ranging.  21st century interpretations of Berber styles such as Acid Gnawa evolves out of Morocco and Algeria, and connects with various kinds of Electronic music that Berliners know and love. Electro Chaabi is a contemporary update of traditional Egyptian dance and party music popular at weddings, with elements of Electro, Trap, and even Juke/Footwork, as well as often radical revolutionary political messages. Dabke Club describes the recontextualization of this folk form popular all over Arabia, traditionally accompanying circle and line dancing, in Urban clubs.

Can you recommend some artists we should watch out for? Maybe a Top 5 Youtube playlist?

1. MuslimGauze – Every Grain Of Palestinian Sand

2. Sarantis – Karami

3. Fatima Al Qadiri – Hydra

4. الشعب يريد 5 جنيه رصيد

5. Islam Chipsy – Egyptian Local music 8bit

Interview: Michael Aniser

Polychrome Sounds & Acud Macht Neu present:
DERDIYOKLAR & FARFARA (LIVE) + SPATZHABIBI (DJs)

FRI 27.02.2015 // ACUD CLUB // 8€

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DE
: Derdiyoklar, Ende der 1970er als Duo gegründet, begannen Anfang der achtziger Jahre ihre ersten Konzerte auf türkischen Märkten ihrer Wahlheimat Deutschland zu spielen und dort die Passanten mit ihrem anatolischen Folk-Psych Sound zu begeistern. Ihr Bekanntheitsgrad steigerte sich im Laufe der 80er beträchtlich, sowohl in Deutschland als auch in der Türkei, nicht zuletzt wegen ihrer unzähligen Auftritte auf Hochzeiten und Sünnet Feierlichkeiten türkischer Einwanderer.

Ihre berauschenden, raumfüllenden Synth-Klänge, kombiniert mit Elektrosaz und von Hall und Verzögerung getränktem Gesang, gleichen einem ekstatischen Moment trunkener Verzückung, mitgerissen von hypnotischen Disco Grooves. Im Zuge diverser Wiederveröffentlichungen ihrer Alben, kann sich Ali Ekber Aydoğan, der nach diversen Umbesetzungen mittlerweile alleine als Derdiyoklar unterwegs ist, erneut großer Beliebtheit erfreuen und spielt an diesem Abend eine einmalige Show zusammen mit Farfara, einer zeitgenössischen türkischen Band, die ihrerseits enge Verbindungen zu Deutschland und Berlin im Speziellen unterhält.

Farfara sind eine dreiköpfige Band aus Istanbul die seit ihrer frühen Jugend zusammen Musik machen. Nach Unmengen von Homerecordings, Live-Shows und durch ihren unstillbaren Durst nach Improvisationen, hat die Band ihren Weg vom Shoegaze und Ambient Rock hin zu einem psychedelischen, Krautrock getriebenen Sound eingeschlagen. Ätherische Gitarreneffekte mischen sich mit Schlagzeug, Bass und Synths zu einer allumfassenden Sinneserfahrung. Durch den Umzug ihres Sängers und Gitarristen Etkin Cekin nach Berlin und seiner bemerkenswerten Umtriebigkeit in der experimentellen Musikszene, hat die Band einen weiteren Schritt in ihrer musikalischen Entwicklung unternommen. Vereint mit seinen Bandkollegen Tolga Böyük und Eralp Güven wird dies ein unnachahmlicher Abend anatolischer Musik im ACUD MACHT NEU.

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ENG: Derdiyoklar formed in the late seventies and began playing their first concerts as a duo in the early eighties, frequenting the Turkish market in their adopted home of Germany to wow passers-by with their Anatolian Folk-Psych sound. They rose to considerable stature within Germany during the 80s and achieved recognition in Turkey as well, playing innumerable weddings and sünnet celebrations for Turkish immigrants.

Their fragrant, spacious synth sound, combined with electric saz and vocals drenched in delay and reverb touches on that ecstatic moment of drunken delight, leaving you swept away on hypnotic disco grooves. Having recently enjoyed renewed success on the back of various reissued vinyl releases, Derdiyoklar are now playing a unique show in combination with a contemporary Turkish band with their own close ties to Germany and Berlin in particular.

Farfara are a three-piece originating from Istanbul, who have been playing together since their early teenage years. A host of bedroom recordings, live shows and an unquenchable thirst for improvisation has seen the band develop from their early days of shoegaze and ambient rock to a more psychedelic kraut-driven sound. Ethereal guitar effects mix with drums, bass and synths to create an all-encompassing, visceral experience. With guitarist and vocalist, Etkin Cekin now based in Berlin and heavily active in the experimental music scene, the band has taken a further step in their evolutionary journey. He’ll be joined by his band mates Tolga Böyük and Eralp Güven on this night of inimitable Anatolian music at ACUD MACHT NEU.

https://www.youtube.com/watch?v=FGNaRvgN5rM
https://www.youtube.com/watch?v=HOv3L0TYnBs
https://www.youtube.com/watch?v=LuTZL2yUkm8&spfreload=10

https://www.youtube.com/watch?v=dIU_LrxR3ag
https://www.youtube.com/watch?v=P-wPJFAX0Gs
https://www.youtube.com/watch?v=LJKTj9loHtQ

 

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OFFENES HAUS – Kleiner Rückblick

Danke an alle die dazu beigetragen haben, dass das Offene Haus ein großer Erfolg wurde mit Musik, Lesungen, Büchern, Workshops, Filmen, Aufführungen, Ausstellung, Essen & Drinks und gut gelaunten Besuchern !

OFFENES HAUS – Der lange Weg zurück nach Mitte

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OFFENES HAUS am Samstag, 27.09.14
Beginn um 14:00 Uhr – Ende 4:00 Uhr
Eintritt frei!

Kunsthaus ACUD
Veteranenstraße 21 – 10119 Berlin
www.acudmachtneu.de

Am 27.09.2014 feiert das Kunsthaus ACUD unter dem Motto „Der lange Weg zurück nach Mitte“ seine Wiederauferstehung mit einem Offenen Haus.

In den letzten Jahren mussten zahlreiche Kunst- und Veranstaltungsorte in Mitte schließen. Ob Postfuhramt oder Tacheles, King Kong Club oder Naherholung Sternchen, die Schließungsliste wurde immer länger. Allmählich schien Berlin Mitte den letzten Rest an unabhängigem Kulturleben zu verlieren.

Umso bemerkenswerter ist es, dass das Kunsthaus ACUD nun mit neuen Kräften seinen Kulturbetrieb wieder aufnimmt. Und das, obwohl es noch 2013 kurz vor der Zwangsversteigerung stand. Einer Gruppe von Berliner Künstler_innen gelang es mit Hilfe der GLS-Bank das Haus zu entschulden und langfristig als Kulturstandort zu sichern. Gemeinsam mit den bisherigen Betreiber_innen wollen sie das Haus als Ort für ungewöhnliche und experimentelle Formate im Berliner Kulturkosmos verankern. Gleichzeitig soll das Haus mit Angeboten für die Nachbarschaft, für Kinder und Ältere auch ein Treffpunkt im Kiez werden. Die räumlichen Voraussetzungen für diese Zwecke sind ideal. Neben Theater und Kino gibt es einen Club- bzw. Konzertraum, eine Galerie, eine Bar, einen multifunktionalen Studioraum und zahlreiche Ateliers.

Zusammen mit im Haus ansässigen Projekten, zukünftigen Kooperationspartner_innen und Freunden wird der Neustart des ACUD am 27.09. mit einem dichten Programm aus Lesungen, Konzerten, Kinderworkshops, Vorträgen, Theaterperformances und Kurzfilmen gefeiert.
acudmachtneu.de/about

PRÄSENTATION UND DISKUSSION – 20h

‚Der lange Weg zurück nach Mitte’
Gibt es noch Chancen für ein kulturelles Leben abseits von Mode-, Einrichtungs- und Friseurläden in Mitte? Wie überlebe ich als Künstler/in in einer post-gentrifizierten Stadt? Wie kann eine Gegenbewegung zur kulturellen Verödung aussehen? Wie holen wir uns Mitte zurück?
Es wird versucht einen Rückblick auf die vergangenen 25 Jahre und einen Ausblick auf die kommenden 25 Jahre ACUD und Kultur in Mitte zu geben. Eine Präsentation von Ideen und Projekten für das Kunsthaus mit anschließender Diskussionsrunde. Moderiert von dem Musikkurator Martin Hossbach.

LESUNG – 18h

Zabriskie präsentiert: ‚Berlin von damals bis heute’  
Eine von der jungen Kreuzberger Buchhandlung Zabriskie initiierte Lesungsrunde mit den Autoren Helmut Höge, Ulrich Gutmair und Holger Lehmann lässt die vergangenen Kulturszenen Berlins noch einmal Revue passieren + Pop-Up Store ab 14h.
zabriskie.de

MUSIK

Konzerte auf der Acud Club Bühne – ab 15h

15h Justine Electra
16h Raz Ohara feat. Etkin Cekin
18h Yohuna
19h Islaja
21h Jemek Jemowit
22h Justus Köhncke

DJ-MARATHON – ab 14h
13 x 1-stündige DJ-sets von befreundeten Autor_innen, Künstler_innen und Veranstalter_innen.

14h Mascha Jacobs (Pop. Kultur und Kritik)
15h Fog Puma (Zabriskie / Abendlandung)
16h Martin Hossbach (Acud Team)
17h Jens Balzer (Berliner Zeitung)
17h Masako Tsujii (Yes But No / Koi Klub)
18h Aram Lintzel (Taz/Spex)
19h Michaela Meise (Clouds Hill)
20h Sinisa Mitrovic (Shady Lane Productions)
23h Ultraviolett (Romantikberlin / Stay anti) & Chez Mieke (Acud Team)
24h Sarah Miles & Anastazja Moser (Berlin Community Radio)
01h Uta (Twen FM)
02h Arthur Rieger (Figure8)
03h Kavauka (Sonnendeck NBG)

KINDER – ab 14h

„Booky Luck“ – Kunstworkshop mit den Colorado Kids
coloradokidsworkshop.tumblr.com

Maskenatelier mit den „Raubtieren der Ménagerie“
www.lamenagerie.org/de/

„Mach Neu aus Alt!“ – Nähworkshop mit Berlinienne Upcycling
www.facebook.com/BerlinienneReDesign

+ Kinderfilme im ACUD KINO – ab 14h
www.acud.de/kino

FILM – ab 17h

General Public/fluctuating images präsentiert: „Music still goes video!“
Aktuelle Tendenzen des Musikvideos. Vortrag mit Videobeispielen von Cornelia Lund (Universität Hamburg) und Holger Lund (DHBW Ravensburg).
http://www.fluctuating-images.de/

Planet Interview präsentiert: “Talking Heads”
Das Journalistenbüro „Planet Interview“ zeigt Interviewausschnitte von Helge Schneider bis Günter Wallraff.
www.planet-interview.de

THEATER – ab 20h

Das ACUD Theater präsentiert in einer Werkschau Ausschnitte aus den laufenden und zukünftigen Inszenierungen. Es treten u.a. auf: Zygmunt Wolski Theater, Lena Binski und sinn&ton.
www.acud.de/theater

AUSSTELLUNG – ab 14h

Katrin von Maltzahn – „Data & Disaster“
Maltzahns Werke stellen eine Welt aus Zeichen, Systemen und Zeichenmaschinen dar – die sich unter der Hand der Künstlerin aus der gewohnten Ordnung befreien.
www.katrinvonmaltzahn.com

FOOD – ab 14h

Besten italienischen Streetfood von Pic Nic 34.
www.facebook.com/PIC-NIC-34/

Besten indischen Streetfood von Chai Wallahs.
http://chaiwallah1.tumblr.com/

Und beste Kaffeeshots von Passengers.
passenger-espresso.de

+ Führungen durchs Haus inklusive anekdotischer Geschichten von damals….

Mit freundlicher Unterstützung von:

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www.musicboard-berlin.de

ACUD OFFENES HAUS PHOTOS

Vielen Dank an alle, die am Samstag beim Offenen Haus im ACUD mitgemacht und mitgefeiert haben!

ACUD OFFENES HAUS

SAT 21.06.2014 // ACUD HAUS // 12.00 – 20.00

Das ACUD MACHT OFFENES HAUS am Samstag dem 21.6. mit Programm für Klein und Groß, Kunst-Workshops, Konzerten, Theater, Filmen, Ausstellung, Rundgängen, Essen und Trinken. Komplettes Programm: www.acudmachtneu.de/offeneshaus

wir sind in transformativem zustand — kommt schaut macht esst trinkt tanzt hört zeichnet sprecht denkt spielt klebt singt

we are in a transformative state — come watch do eat drink dance listen draw speak think play glue sing

nous sommes dans un état transformatif — venez regardez participez mangez buvez dansez écoutez dessinez parlez pensez jouez collez chantez

olemme muutostilassa — tule katso tee syö juo tanssi kuuntele piirrä puhu ajattele leiki liimaa laula

Mit freundlicher Unterstützung vom Music Board Berlin

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